2013. április 3., szerda

Varrógép-takaró

A minap hosszú idő után újra előszedtem a varrógépem, és azt tapasztaltam, hogy a gyárilag hozzáadott, műanyag takaró igencsak elcsúnyult. Helyette készítettem ezt a darabot.
A mai bejegyzésben tehát nem a horgolásé lesz a főszerep.








Mivel nem vagyok mestere a varrásnak sokat törtem a fejem, hogyan oldjam meg a problémát. Főként az okozott gondot, hogy nem tudom szépen felszegni az alját.
Ekkor jutott eszembe az a megoldás, amit már több blogban is olvastam, hogy használt ruhákat szabnak át.
Fogtam tehát egy régi ruhát, aminek a szoknyarésze megfelelő széles volt ahhoz, hogy a varrógépre húzzam, és elkezdtem a munkát.
Így megspóroltam a már említett szegést és az oldalvarrásra sem volt gondom. Ráadásul ez környezetkímélő is, hiszen kidobásra szánt hulladékot használtam fel.

Az elkészítés menete:


  • A ruhát kb. 2 cm ráhagyással a kívánt magasságban elvágtam. A jelölésnél összevarrtam az anyagot.
  • A felső részt úgy alakítottam ki, hogy az oldalvarrásokra merőlegesen lehajtottam és levarrtam a két "sarkot".  A felesleges részt (egy-egy háromszöget) a varrás felett nagyjából 2 cm-re levágtam és cikk-cakk öltéssel eldolgoztam. (Ennél a műveletnél egy kicsit meggyűrtem az anyagot. :))

A munka visszája
A munka színe
  • Már meghorgolt virágokkal, gombokkal díszítettem.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése