2013. március 20., szerda

Katica-variációk

Már régóta tervezem, hogy horgolok katicát. Ma ez a gyönyörű napsütés meghozta a kedvem hozzá.
Sőt, ha már hozzákezdtem, rögtön kétfélét készítettem.
Az egyik amigurumi, a másik egy felvarrható motívum.




Amigurumi katica



Az minta közlésével gondban vagyok, mert menet közben nem jegyeztem le.

Katica teste:
Fonalhurokba 6 rövidpálca (rp.) (6)
1.sor: szaporítás (sz.) x 6 (12)
2.sor: (sz, 1 rp.) x 6 (18)
3.-5. sor: minden pálcába 1 rp. (18)
6.sor: színváltás, minden pálcába 1 rp. (18)
7. sor: (1 fogyasztás (fogy.), 1 rp.) (12)
8.sor: A sorban fogy. x 2, a többi szembe 1 rp. (10)
9.sor: Fogy. x 5 (5)
A katica hátát a tömőanyag segítségével gömbölyűre formázzuk, a nyílást hímzőtű segítségével szorosan összehúzzuk.

Fej:
Fonalhurokba 6 rövidpálca (rp.) (6)
1.sor: szaporítás (sz.) x 6 (12)
2.sor: minden pálcába 1 rp. (12)
3.sor: Fogy. x 6 (6)
A tömés után egy kicsit ezt is összehúztam, így varrtam fel.

Csáp:
7 láncszem. Középen rögzítettem a fejre.
A szeme gyöngy, pöttyei francia csomók.

Felvarrható katica


Feje és teste nem külön külön készült, hanem elkezdtem a testet, majd színváltás után a fej horgolásával folytattam a munkát. Az első három sor azonos az amigurumi katicánál közölttel:

Fonalhurokba 6 rövidpálca (rp.) (6)
1.sor: szaporítás (sz.) x 6 (12)
2.sor: (sz, 1 rp.) x 6 (18)
A sor utolsó szeme után színváltás és a fekete fonallal 5 rp.-t horgolunk. Fordulás, 1 láncszem (lsz.) sormagasítás.
Következő sorban 2 fogy. (3). Fordulás, majd 1 lsz., 2 fogy (1). A szálat eldolgozzuk, segítségével egy fonaldarabkát felvarrhatunk csápnak.
Itt is francia csomóval oldottam meg a pöttyöket.





1 megjegyzés: