2013. március 22., péntek

Hogyan vonjunk be gombot amigurumis módszerrel?

Nem is olyan régen volt egy olyan időszakom, amikor nagyon meg akartam tanulni a tuniszi (afgán) horgolást, ráadásul ez egybeesett a horgolt, kötött táskák iránti rajongásom korszakával is. E kettő találkozásából született meg ez a horgolt tarisznya.







A tarisznya még akkor elkészült, azonban nem tudtam, hogyan fejezzem be: kellett valami, amivel a fedelet rögzíthetem, ráadásul túl nagy volt a zöld felület és túl kevés a lila. Próbáltam virágot horgolni rá, de nem volt az igazi.
Így kallódott vagy két évig, de most, hogy a katicámat nézegettem, bevillant a megoldás: ennek alapján horgolok egy gombot!
Ahogy tervezgettem, rájöttem, hogy tömőanyag helyett akár egy kabátgombot is beletehetnék.

A horgolást úgy kezdtem, ahogy a gömböt, és folyamatosan spirálban haladtam:

Fonalhurokba 6 rp.
1. sor: (sz.) x 6 (12)
2.sor: (sz., 1rp.) x 6 (18)
3. sor: (sz., 2 rp.) x 6 (24)

Az én gombom kb. 3,5 cm átmérőjű volt, ennyi sorra volt szükségem a felső rész beborításához.
A vastagsága miatt a 4. sorban minden pálcába 1 rp. horgoltam (24), vastagabb gomb esetében, ha kell még egyszer megismételjük.


A következő sorokban elkezdtem a fogyasztást, itt már a gomb aljának kialakítása befolyásolhatja, hogy egy-egy sorban többet, vagy kevesebbet fogyasztunk.
Így tudtam haladni:

5. sor: (fogy., 2 rp) x 6 (18) Belehelyezzük a gombot és folytatjuk a horgolást.
6. sor: (fogy, 1 rp) x 6 (12)
7 sor: (fogy.) x 6 (6)
Befejezés.





Hímzőtű segítségével összehúzzuk a szemeket, eldolgozzuk a fonalat. Én nem vágtam el a szálat, hanem ennek a segítségével varrtam fel a helyére.

A gomblyukat láncszem-sortból alakítottam ki, így lehet lezárni a tarisznyát.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése