2013. október 29., kedd

Törpe


Egy orosz gyűjtőoldalon (http://amigurumi-shemy.blogspot.hu/) bukkantam rá erre a törpére.
A fehér-piros harisnyás lába ragadta meg a tekintetem, s bár a magyar Karácsonyhoz nem sok köze van a törpéknek, a klasszikus színkombináció miatt nagyon jó dekorációs ötletnek találtam az ünnepi időszakra.









Annak ellenére, hogy még csak október végén járunk nem vesztegettem az időt, hozzáláttam a horgolásához.
Az oldalról a link ide vezetett: http://grukhina.ru/iblock/schema/igrushki/vjazanyj_gnom_krjuchok_/.
Szívesen elolvastam volna a leíráshoz tartozó gnómokról, törpékről szóló bejegyzést is, ehhez azonban nem elegendő a nyelvtudásom.


A minta fordítása sem sikerült egy-két ponton, ezeknél a soroknál rögtönöztem.
Az egyik ilyen pont a cipő kezdése volt. Sehogyan sem tudtam dűlőre jutni az első és a második sorral. Akárhogy próbálkoztam nem jött ki a megfelelő szemszám.
Végül leegyszerűsítettem az egészet: a fonalhurokba 7 rövidpálcát horgoltam, majd a következő sorban minden szemben szaporítottam, így kijött a kívánt 14 szem.
A továbbiakban már nem volt gond, tudtam haladni a minta szerint.
Fontos, hogy a cipő formáját a talpba elhelyezett karton adja meg.

Mindenekelőtt azonban a hurkok horgolását kellett megtanulnom. Már találkoztam vele egy régi Fürge Ujjakban, de az ott közölt utasítást nem tudtam követni.
Most rögtön a Youtube-n próbálkoztam. Szerencsére a sok találat közül egy olyan videót indítottam el, ami a körben való haladást mutatja be: http://www.youtube.com/watch?v=Z1rJJ6twdC8.





A kis törpe láb nélküli változata is igen mutatós.

3 megjegyzés:

  1. Szia! Nemrég kezdtem amigurumit horgolni, ezért nagyon örülök az oldaladnak. Viszont ezzel a törpével nem boldogulok, nem beszélek oroszul. Nincs vmi magyar leírás hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Sajnos nincs meg magyarul, arra emlékszem ennyi idő távlatából, hogy én sem tudtam mindent értelmezni. A lényeg, hogy a fej esetében a sorok szemszáma: 6, 12, 18, 24, 30. A következő sorban nincs szaporítás, majd én 4 olyan sort horgoltam, ahol ezt a hurkot kell készíteni. A további sorokban fogyasztunk: 24, 18, 12, 6 a szemek száma a sorokban. Ezután ki kell tömni a fejet és eldolgozni a fonalat. A sapkánál (Колпачок) fokozatosan kell szaporítani: itt is 6 szemmel kezd és a végén a 24 sorban 39 szemmel zár. Az orra 6 sor: 6, 12, 12, 12, 6, a szem, majd az utolsó sorba még ír fogyasztást. A lábánál a fekete résszel kezdünk. Remélem tudtam segíteni. Jó horgolást!

      Törlés
  2. Google a legjobb barátom 😊 kis fantáziával végül sikerült. Köszönöm a segítséged és, h van ez az oldal

    VálaszTörlés