2013. október 2., szerda

Őszi hangulatban

A mai bejegyzésben az őszi dekoráció kellékeiből válogattam. Kedvenceim közé tartoznak az élénk színével vidámságot hozó tök, és a számtalan színben pompázó falevelek.







Mint sok minden mást, azt a módszert is az internetről lestem el, amivel a tök bordázott formáját lehet utánozni.



Először egy gömböt készítettem a következő szemszámokkal: 6, 12, 18, 24, 30, 36, 36, 36, 30, 24, 18, 12, 6.
A fonalat nem vágtam el, hanem jó hosszúra hagytam. Egy hímzőtű segítségével jó erősen áthúztam a tömőanyaggal megtöltött amigurumin, hogy laposabb formát kapjak.
Ezután a fonalat kívülről felvezettem a tök tetejére, majd a belsejében vissza. Ezt a lépést addig ismételtem, amíg 6 bordát nem kaptam.
Akkor lesz szép a munkadarabunk, ha nem hagyjuk lazára a fonalat.

A szárát és az indát egyben készítettem el: 
fonalhurokba 4 rövidpálcát horgoltam, a további körökben is ezzel a 4 szemmel haladtam. Amikor úgy gondoltam, hogy elértem a megfelelő hosszúságot láncszemekkel folytattam, annyival, hogy egy kunkor keletkezzen.
A szárat varrással rögzítettem.



A levelek esetében szerettem volna többféle formát és színt kipróbálni:




Az egyszerűbb formával könnyen boldogultam, a tölgyfa-levelet nem sikerült úgy eltalálnom, ahogy elképzeltem.

A kis levelekhez 6 láncszemet horgoltam, 1 láncszemet kihagyva a következő pálcákat készítettem az egymást követő szemekbe: 1 hamispálca (hp.), 1 hp., 1 rövidpálca, 1 egyráhajtásos félpálca. Az utolsó szembe a forduláshoz 5 egyráhajtásos pálca került. A láncszem-sor másik oldalán fordított sorrendben megismételtem a pálcákat. Az erezetet is láncszemekkel oldottam meg.
A leveleket nem egyengettem ki, mert a horgolástól felpöndörödő levél jobban hasonlít a fákról lehulló levelekre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése