2013. május 6., hétfő

Majmocska, a vizespalack őrzője

Akár kiránduláson, akár egy városi sétán jó, ha van nálunk víz.
A vizespalack-tartó majmocska segítségével garantáltan nem kell figyelmeztetnünk a kisgyermekeket a fogyadékpótlásra.





A figurát egy fél literes palackhoz méreteztem, a megfelelő szélességig a már megszokott körönkénti szaporítással dolgoztam: 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42 az egyes körökben található pálcák száma.
Ezt követően minden szembe egy rövidpálcát horgolva haladtam tovább.

Most, a tapasztalatok alapján a kis majom testét egy pár sorral magasabbra hagynám, hogy könnyebb legyen a fejet lehajtani, de amikor készítettem azt néztem, hogy a fejen mindennek jusson hely.
Az alsó és a felső rész különálló darabjait egy néhány centiméteres szakaszon összehorgoltam, ezzel átellenben varrtam fel az "arcot".


Az arc és a fül kialakítása



Arc:
Nem fonalhurokkal kezdtem, hanem 9 láncszemet horgoltam.
Az első sorban egy láncszemet kihagyva minden szembe 1-1 rövidpálcát horgoltam, majd a rövidpálcákkal szemben minden láncszembe ismét 1-1rövidpálcát készítettem (16 szem). Körbe-körbe haladtam itt is.
Az ovális formát úgy értem el, hogy mindig csak az első és az utolsó szemekben szaporítottam, a középrészen a pálcákban 1-1 rövidpálca van.
A második körben 2-2 a szaporítások száma , így lett 20 szem, az azt követőben 4-4 (28).
A térbeli forma eléréséhez ezzel a szemszámmal még 3 sort készítettem.
A száját és az orrát kitömés előtt csináltam meg: piros fonalból egy láncszem-sort és két francia csomót.

Fülek:
6 rövidpálca (rp) a fonalhurokba
1. sor: szaporítás (sz) x 6 (12)
2. sor: *sz, 1 rp* x 6 (18)
3. sor: *sz, 2 rp* x 6 (24)
4. sor: *sz, 3 rp* x 6 (30)
5. sor: minden szembe 1 rp (30)
6. sor: 1 láncszem, fordulás 22 rp
Ez a 22 szem fog visszahajlani, a fennmaradó 8 szemnél varrjuk majd fel.


Amikor még csak képzeletben létezett a figura, úgy terveztem, hogy a vállpánt (a majom karja) közepére egy-egy kézfejet varrok filcből, mintha a majmocska átölelné a gazdáját, illetve az alsó részre egy-egy talpat gondoltam.
Miután kész lettem a munkával, helyezgettem, nézegettem hogy hova varrjam a filcdarabokat, bizonytalan lettem: nem éreztem azt, hogy a figura előnyére válik.
Így végül nem kerültek rá a majomra.

A vállpántot egyébként tuniszi horgolással készítettem, hogy megakadályozzam a nyúlását belső felére szalagot varrtam.
A pánttal kapcsolatban adódott egy olyan probléma, amire nem gondoltam a tervezéskor: ha a fül és a pánt egy vonalban van, akadályozzák egymást. Ezt úgy küszöböltem ki, hogy a fület a középvonaltól egy kicsit előrébb varrtam, a pántot pedig egy kissé hátrább, épp annyira, hogy ne forduljon ki a palack.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése