2013. május 27., hétfő

Variációk babzsákra

Annak idején nyagyinégyzeten tanultam meg horgolni, de annyit nem készítettem, hogy valami legyen is belőlük.
Most érett meg a gondolat: babzsákhoz fel lehetne használni ezeket a kallódó darabokat.






Klasszikus



Mielőtt nekifogtam a munkának nézelődtem a világhálón; az elsők között bukkantam erre a blogra: http://waldorfbabak.blogspot.hu/2011/01/keszitsunk-babzsakot.html.
Itt nemcsak leírást, hanem fejlesztő játékokat is találunk.





A készítés menete:

  • A horgolt négyzetek mérete 12 x 12 cm, így vászonból is ilyen darabokat szabtam, a varrásra 1 cm hagytam. Ez a babzsák belseje, amelyhez strapabíró, könnyen kezelhető anyagot válasszunk. Én az angol turkálóban vásárolt sötétítő függönymaradékot találtam erre a legalkalmasabbnak.
  • A két darabot színével egymás felé összefogtam. Úgy varrtam körbe, hogy az egyik oldalon hagytam egy kis rést a bab betöltésének. Szebb lesz a kész munkánk, ha a csúcsokat a varráshoz közel levágjuk.
  • A belsőt kifordítottam, beletöltöttem annyi babot, hogy a zsák ne legyen túl tömött, laza maradjon. Töltetnek mást is használhatunk, például lencsét, felesborsót. A lényeg, hogy előtte fagyasszuk le, hogy a kártevők elpusztuljanak.
Ezt a módszert ajánlom mindenkinek, mi a kertben termelt babot is így tároljuk. Ha átfagyott, már kivehetjük a mélyhűtőből, garantáltan nem lesz zsizsikes.

  • A fennmaradt kis szakaszt bevarrtam.
  • A  külső rész estében a két négyzetet színével kifelé rövidpálcákkal horgoltam egybe, de választhatunk hamispálcát, vagy kézzel is összevarrhatjuk.
  • Mielőtt a negyedik oldalt elkezdtem belehelyeztem a babbal töltött belsőt. Végül lezártam ezt az oldalt is.
Az én babzsákom elég visszafogott lett, hiszen eredetileg nem erre szántam a négyzeteket. Színesebbé, a gyermekek számára vonzóbbá tehetjük, ha a nagyinégyzet sorait más-más színnel horgoljuk, vagy utólag varrunk fel apró motívumokat.


Gúla


A másik ötlet, amelyik megtetszett Kreatív Anyabanya blogján található:








Készítése ugyanúgy indul, mint az elsőé, először azonban csak három oldalt varrtam össze.
  • Betöltöttem a babot.
  • Lezártam a negyedik oldalt úgy, hogy az oldalvarrásokat illesztettem egymásra.


  • A horgolásnál hamispálcákat használtam.
  • Miután három oldallal kész lettem, beletettem a belső részt, majd ahogy a varrásnál, itt is az oldalvonalak találkozásáig elcsúsztattam a nyitott részt.
  • Láncszem-sorral összezártam ezt a szakaszt is.

Ez a típus nagyobbak számára is érdekes lehet: hasonló zsonglőrlabdát láttam egy sportszergyártó oldalán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése