2012. december 17., hétfő

Végeredményt befolyásoló tényezők


A hétvégén elhatároztam, hogy készítek valamilyen bizsut amigurumi gömbökből, gyöngyként felhasználva azokat.
A megvalósításban odáig jutottam, hogy prototípusokat "gyártottam", próbálgattam melyik fonalamat használjam majd.









Így most alkalmam nyílik fotókon is bemutatni, milyen mértékben függ az elkészült amigurumi mérete a választott fonal vastagságától és a horgolótűtől.
A minta minden esetben egy korábbi bejegyzésemben már bemutatott 10 soros tökéletes gömb volt.
Nézzük, hogyan változik a gömb mérete, ha ugyanazzal a tűvel vastagabb, illetve vékonyabb fonalból horgoljuk meg azt!

Ilyen, ha ugyanabból a fonalból, de eltérő méretű tűvel horgolunk:


Az első esetben a kelleténél nagyobb méretű tűvel dolgoztam, ami egy laza szerkezetet eredményezett, a tömőanyag átlátszik a szemek között. A második esetben a horgolócérnának megfelelő méretű tűt használtam, a végeredmény sűrű szemek, tömött forma.


Megjegyzések:

  • Ha rajztanár lennék, ezeken a fotókon szemléltetném a vetett árnyékot, mert mindenhol igen szépen kirajzolódik :-) Sajnos bármilyen szögből próbáltam a képeket készíteni, hol jobban, hol kevésbé, de meglátszott.
  • A véletlen hozta (többszínű fonalat használtam), hogy ez a gömb úgy néz ki, mint egy szemgolyó. Véreresre felturbózva Halloweenkor is elmenne dekorációnak :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése