2012. december 3., hétfő

Télapó szakálla

Hogyan készítettem el Télapó szakállát és bajszát?













  • Az alsó részen a dúsabb hatás érdekében dupla szállal dolgoztam. Horgolótű helyett hímzőtűt használtam, így gyorsabban haladt a munka.
  • Visszaöltöttem, egy hurkot képezve a fonalból.
  • Ebbe a hurokba öltöttem, hogy később ne csússzon ki a fonal.
  •  A szálakat szorosra húztam, majd elvágtam.
Ennek a módszernek az a hátránya, hogy  feltűnő a hurok, így a felső sorban mást alkalmaztam:
  • A fehér fonalból kisebb darabokat vágtam, félbehatva behúztam a fej egy-egy szembe.

  •  Az így keletkezett hurkon fűztem aztán át a fonalat.

  • Amikor elkészültem ollóval formára nyírtam a szakállat.
A bajusz esetében, hogy egyenlő hosszúságú fonaldarabokat kapjak, egy kb. 4 cm széles kartoncsíkra tekertem fel fonalat.
A kartonról lehúzva középen összefogtam és vékony cérnával rögzítettem. Itt is az utolsó lépés a méretre vágás, igazítás volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése