2019. augusztus 5., hétfő

Tawashi és társai

Csatlakozok azok táborához, akik konyhájukból szeretnék száműzni a műanyag szivacsokat. Ennek egyik módja a tawashi horgolása és használata lehet.










A megvalósításhoz a DROPS cég újrahasznosított pamutfonalát használtam, duplán fogva. Az ötlelet és a leírás innen származik: MINTA.
4 mm-es tűvel horgolva a korong átmérője 9 cm lett.
Kipróbáltam, s használat után úgy döntöttem készítek még egyet, de lazábbra horgolva. Így a második tawashihoz 5.5 mm-es tűt használtam. Az átmérője nem növekedett számottevően, de kellemesebb lett a fogása.

A munka menete:

1. Az említett leírás alapján 19 láncszemmel kezdünk (18 lsz.+1 lsz. sormagasításnak).

Az első sorban minden láncszembe 1 rövidpálcát horgolunk (18 rp.+1 lsz.).
Fordulás után a második sor szaporítással indul, majd 1 rp. minden szembe az utolsó szemig, ahol fogyasztunk. (A rp. kialakításakor csak a hátsó szálba öltöttem.) (18 rp.+1 lsz.)

A következő sor fogyasztással indul és szaporítással zárul. (18 rp.+1 lsz.)
Ezt a két sort ismételve alakul ki az alapunk. (20 sor)

2. A két ferde oldalt összevarrjuk.








3. A fennmaradó széleket fércöltéssel végigvarrjuk, majd a fonal segítségével összehúzzuk azokat.





4. A fonalvégeket eldolgozzuk.
A munkánkat kiegészíthetjük még egy kis akasztóval is, használat után így könnyebben szárad a tawashink. (Nekem ez még hátravan. :) )







Az említett fonalból készült még a konyhába egy kis törölköző, ill. a maradékokból egy edényfogó is.


A hulladékcsökkentés érdekében korábban már kozmetikai korongokat is horgoltam ebből az újrahasznosított pamutból. Először meg kellett szokni a durvább tapintást, érdesebb felületet, de azóta rendszeresen használom, jól bírják a mosást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése