2017. augusztus 14., hétfő

Karácsonyi poháralátét

Nem szoktam augusztusban a karácsonyra gondolni, de az utóbbi napokban egyre többször jött velem szembe ez a különleges szegély. Volt, amikor takaró lezárásához használták, volt, amikor poháralátétet díszítettek vele.
Ez utóbbit én is kipróbáltam.









Az interneten fellelhető videók és leírások közül ezt választottam: http://www.thepurpleponcho.com/peppermint-coasters-free-crochet-pattern/

Az alap három, egyráhajtásos félpálcákból horgolt körből áll. Azokkal a szemszámokkal dolgoztam, amelyeket az említett leírás adott meg.
Akrilfonalat használtam. Mivel csak vékony fonalaim voltak itthon, a megfelelő méret kialakításához duplán fogtam a szálakat. Így 10 cm lett az alátétem átmérője.

A szegély készítésének menete:

Miután hamispálcával összekapcsoltuk az utolsó szemet és a sormagasítás 2. láncszemét, 5 láncszemet horgolunk a kezdő színből.
A második színnel az utolsó kör következő szemébe szintén 5 láncszemet horgolunk.



Újra az első színnel dolgozunk. A második láncszemsort elölről megkerülve, az alap utolsó körének 3. szemébe hamispálcával rögzítjük az első ötös csoportot.





Újabb 5 láncszem következik, majd váltunk, és a második színű láncszemsort horgoljuk le az előző sor következő szemébe. Természetesen ebben az esetben is elölről kerüljük meg a jelen esetben fehér szemsort.




Az előzőekben mutatott lépéseket addig ismételjük, amíg körbe nem érünk.
Miután az utolsó szembe is elkészítettük a hamispálcát, az első színű fonalat elvágjuk és a munka hátoldalára vezetjük a szálat.



Ezután következik az utolsó láncsor. A hamispálcát abba a szembe öltjük, amivel a fonalat az alaphoz kapcsoltuk. A munka visszáján ezt a fonalat is eldolgozzuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése