2014. június 24., kedd

Meggyszezon

Magának a gyümölcsnek, illetve a nagyon dekoratív vörös-zöld komplementer színpárnak köszönhetően a meggy  nagyon népszerű és sokoldalúan felhasználható motívum.





A bejegyzésben használt rövidítések:
rp.- rövidpálca
hp. - hamispálca
                     erfp. - egyráhajtásos félpálca
erp. - egyráhajtásos pálca
fogy. - fogyasztás
sz. - szaporítás
( ) - adott körben lévő pálcák száma

x6 - ismétlések száma

Horgolt meggy




  • Először két korongot készítettem: a köröket összekapcsolás, sormagasítás nélkül spirálban horgoltam. (Ugyanez vonatkozik az amigurumi meggy esetében a gömbökre is.)

1. kör: fonalhurokba 6 rp.
2. kör: *sz.* x 6 (12)
3. kör: *1 rp., 1 sz.* x6 (18)

  • A fonal eldolgozása után az utolsó körökbe zöld fonalat kapcsoltam, és láncszemekkel kialakítottam a szárakat.
  • Végül elkészítettem a levelet az mamachee.com oldal útmutatása alapján. s az egészet összevarrtam.


Meggy amigurumi:



  • Szükséges hozzá két gömb:

1. kör: fonalhurokba 6 rp.
2. kör: *sz.* x 6 (12)
3. kör: *1 rp., 1 sz.* x6 (18)
4. kör: 1 rp. előző kör minden szemébe (18)
5. kör: *1 rp., 1 fogy.* x6 (12)
6. kör: * 1 fogy.* x6 (6)
Befejezés, fonal eldolgozása.

  • Zöld fonalat kapcsoltam a gömbök tetejébe és láncszemekkel elkészítettem a szárat, az egyiket valamivel hosszabbra, mint a másikat.
  • A hosszabb szárra került a levél. Nem vágtam el a fonalat, hanem megfordultam. Egy szemet kihagyva 1 hp., a következő szemekbe sorban 1 rp, 1 erfp., 1 erp., 1 rp. Fordulás, a szemközti oldalon ugyanabba szembe 1 rp., majd a következőkbe 1 erp., 1 erfp., 1 rp,, 1 hp.

  • A horgolás lezárása után a levél fonákjához rögzítettem a másik szárat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése