2013. július 5., péntek

Kincses teknős

Régóta nem jelentkeztem saját mintával, de most íme egy újabb horgolt kis állat: egy teknős, amelyben a gyerekek kincseiket, pénzüket tarthatják.












Páncélja két korong, az egyik valamivel nagyobb, mint a másik.
A két rész közé egy rövid cipzárt varrtam, a fennmaradó szakaszt rövidpálcákkal horgoltam egybe.
A test után a fejet készítettem el, szemeket, szájat hímeztem rá, majd kitömtem, de csak a fejet,a nyakat üresen hagytam.
Ezután a lábak és a farok következett, ezek szintén üresek.


A testrészeket rövidpálcákkal rögzítettem az alsó páncélhoz, így egy művelettel zártam le az adott darabot és mindjárt rögzítettem is azt.
Természetesen fel is lehet varrni, kinek mi áll jobban a kezére.







Az elkészült teknős belsejébe bélést is készíthetünk, de e nélkül is szép a munkánk, hiszen a fonákoldal is egyenletes.
A béléssel csak a magam kedvére próbálkoztam, hogy a varrásban is járatosabb legyek:
A páncélrészeknek megfelelő köröket vágtam, 1 cm-es ráhagyással. Mivel kis darabról volt szó, kézzel varrtam körbe kihagyva a cipzár helyét.
Belehelyeztem a teknősbe, majd a cipzárhoz öltögettem a fennmaradó szakaszt.

A minta letölthető: http://bit.ly/kincsesteknős

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése