2013. július 18., csütörtök

Horgolt almák

Sarah gyümölcseivel nem most találkoztam először:
már korábban is meg akartam horgolni közülük az almát, de akkor még nem sikerült a fonalhurokba egyráhajtásos pálcákat készítenem.
Azóta már több olyan darabot is csináltam, amelyet többráhajtásos pálcákkal kellett kezdeni.
Az eredeti elemeket megtartva terveztem meg az alma rövidpálcás változatát.





Az egyráhajtásos pálcákkal készült poháralátét leírása:
http://www.repeatcrafterme.com/2013/04/crochet-fruit-coasters-pattern.html









Nagyon tetszett a kész munkadarab, ezért elkezdtem gondolkodni, hogyan lehetne kisebb méretben megvalósítani, hogy díszítésre is használhassam ezt a motívumot.
Így született meg az ötlet: milyen lenne rövidpálcákkal horgolva?
Először a megadott szemszámmal dolgoztam, de már a második sornál látszott, hogy ezzel a pálcatípussal ez nem kivitelezhető.

Így módosítottam:

6 rövidpálca (rp) a fonalhurokba
1. sor: szaporítás (sz.) x 6 (12)
2. sor: *sz, 1 rp* x 6 (18)
3. sor: *sz, 1 rp, 1 rp* x 6 (24)
Színváltás
4. sor: *sz, 1 rp, 1 rp, 1 rp* x 6 (30)






A sorokat most nem folyamatosan horgoltam, hanem körönként egy-egy láncszem sormagasítással. Az első és az utolsó szemet hamispálcával kapcsoltam össze.

Az alma tetejébe barna fonalból egy pár láncszemből álló szárat készítettem, és meghorgoltam a levelet az eredeti leírás szerint, de vékonyabb fonallal, hogy az almának megfelelő méretet kapjak:
http://easymakesmehappy.blogspot.hu/2010/05/crocheted-leaves-for-naked-branch.html
Miután a levelet felvarrtam, a magok is a helyükre kerültek.

A célomat elértem: a poháralátét átmérője (a levelet és a szárat nem számolva) 8 cm, a felvarrható díszé 4,5 cm.
Mindkét esetben 3.0 horgolótűt használtam.
A fonalakkal kapcsolatban nem tudok pontos iránymutatást adni, mert maradékokból horgoltam. Válogatáskor arra törekedtem, hogy ne fehér fonalat használjak, hanem nyers színűt, hogy a közepe ne világítson.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése