2013. december 30., hétfő

Horgolt sál, sapka

Végre van egy jó sapkám!










Nem így terveztem, mert ezeket a fonalakat még az ősszel vettem, hogy kosarakat készítsek belőlük.
De addig-addig húzódott a megvalósítás, hogy teljesen elpárolgott a kosarak iránti lelkesedésem. A puha fonalak (75 % akril, 25% gyapjú) most jól jöttek: kíváló sál és sapka alapanyagnak bizonyultak.


Először egyráhajtásos félpálcákkal a sálat készítettem el.
Csak egy 10 dkg-os gombolyagom volt ebből a tarkából, ezért a két végén egy-egy lila rövidpálcás sorral egészítettem ki. Ezekbe 7 láncszemből álló "rojtokat" horgoltam.
Még így is rövid lett; egy szép gombot kell majd keresnem, hogy nyakmelegítőként használhassam.




A sapka esetében hosszú időt töltöttem a gép előtt mire ráakadtam a megfelelő leírásra. Végül eszembe jutott, hogy az All Abuot Ami oldalon vannak sapkák is. Köztük megtaláltam a nekem tetszőt, amely ráadásul könnyen kivitelezhetőnek tűnt.






A sapka anyagszükséglete is 10 dkg volt, a vastag fonalhoz 9.0 mm-es horgolótűt használtam.

A következő lépéseket követtem:
(A horgolás során az említett leírás fotói sokat segítettek.)
  • Láncszemsort készítettem. 30 szemmel kezdtem, amelyből 1 szem a sormagasításhoz kellett.
  • Egy rövidpálcás sor után következett a bordás minta kialakítása: a további sorokban csak a hátsó hurokba öltve készítettem a rövidpálcákat. Így kellően rugalmas, dekoratív "anyagot" kaptam.
  • Miután elértem a megfelelő nagyságú téglalapot, a fonalvéggel végigöltögettem a hosszabbik oldal mentén úgy, mintha fércelést készítenék.
  • A fonalat jó szorosra húztam, majd utolsó lépésként végigvarrtam a sapka oldalát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése