2013. szeptember 13., péntek

Kosár pillangóval

Ennek a kosárnak a horgolása is úgy indult, mint a többi: szerettem volna a leírását is közzétenni, tehát füzettel, tollal a közelemben nekikezdtem a munkának.
Azonban úgy belekeveredtem a sorokba, szemekbe, hogy a végén már csak arra törekedtem, hogy az eredetileg tervezett formát tartsam, illetve, hogy a fülek egymással szemben legyenek.




Elkészítéséhez a nyújtott rövidpálcát választottam, mert megtetszett a textúrája.
Miközben horgoltam a kosarat, sokat gondolkodtam, melyik oldalát használjam, mert mind a kettő igen dekoratív.
Ez a hátoldal, itt erőteljesebb a vízszintes tagolódás, a horgoláskor felénk eső oldal rusztikusabb, rücskösebb.


Amikor az aljával kész voltam, az oldal első soránál nem a két szár alá öltöttem, hanem csak az első alá, így karakteresebb lett az alsó perem.
Az utolsó sor rövidpálcákból áll, a füleket alkotó láncszemekbe is ezzel a pálcatípussal horgoltam, mindegyikbe egy-egy szemet.
Hamispálcákkal zártam le a munkát.

A pillangó a nyári darabok egyike, egy hirtelen ötlettől vezérelve varrtam fel a kosár szélére.
Mintáját annak idején a Facebook oldalamon meg is osztottam : )






Frissítés (2018. 06. 14.)
A pálcavariáció készítéséhez íme egy jól követhető videó: http://newstitchaday.com/esc-extended-single-crochet/.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése