2013. augusztus 25., vasárnap

Minibagoly

Ennek a kis bagolynak hosszú a története.
Már akkor gondolkodtam a megvalósításán, amikor az uhukat és a fülesbaglyot horgoltam.
Szerettem volna úgy lekicsinyíteni valamelyik figurát, hogy kulcstartónak, nyakláncra medálnak is lehessen használni. Ez utóbbi még várat magára, de a "zsugorítás"  már sikerült.







Először a horgolótűvel kellett megbarátkoznom, amivel a hímzőfonalat horgoltam.
Az előzmény egy kis karkötő volt, amely hamispálcákból és rövidpálcákból állt. A hamispálcákkal nehezen boldogultam, de meglepetésemre a rövidpálcák készítése nem okozott nagy gondot.
Miután megbarátkoztam a "technikai háttérrel", elérkezett az idő a "minigurumi" horgolásához. (Köszönet egy kedves facebookos hozzászólónak az elnevezésért.)


Nem követtem egyik bagolymintát sem szigorúan.
Attól függően, hogy mit tartottam célszerűnek megvalósítani ilyen kicsiben, innen is-onnan is vettem át egy-egy elemet.
Az egyszerű kialakítás érdekében a szemét színváltással oldottam meg.
A szárnyát félbehajtott korongból terveztem, mint az uhuknál, de túl vastagnak találtam ehhez a figurához, elvetettem a fülesbagolynál alkalmazott megoldást is.
Tettem még egy kísérletet egy két színből összeállított félkoronggal, de az sem volt az igazi.
Végül ennél a szárnynál maradtam, a térbeli hatást úgy értem el, hogy az utolsó körben megfordultam és 1-1 rövidpálcát horgoltam minden szembe, majd hamispálcával összekapcsoltam az első és az utolsó szemet.

A körök jelölését az eddigiektől eltérően kellett megoldanom.
Korábban minden esetben biztosítótűt használtam erre a célra, most azonban akadályozott volna a munkában, így egy elütő színű fonallal oldottam meg a problémát.
A fonaldarabot folyamatosan vezethetjük a sorok között ide-oda, a munka végeztével pedig könnyen eltávolítható.


A minibagoly leírása: http://bit.ly/minibagoly



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése