2016. augusztus 5., péntek

Nyári ékszerek

Remélem még nem késő néhány nyári ötletet megosztani :)








Horgolt szív:

Ezt a motívumot már horgoltam korábban. (A leírás itt.) Akkor vastagabb fonalból, most pamut horgolócérnából, vékony tűvel. Így egy medált tudtam készíteni, amit egy egyszerű szálra fűztem fel. A kis akasztót láncszemek segítségével alakítottam ki.






Horgolt karkötő:

Sokáig kerestem a neten megfelelő mintát, végül mégis egy könyvből, a Horgolt szegélyek* címűből választottam egy könnyen elkészíthetőt, a Dupla hullámot. Szerintem önállóan, karkötőként is megállja a helyét. Alapanyagnak szintén pamutot választottam. A leírás szerint 5 láncszemmel kezdünk, majd egy egyszerű motívum ismétlődik (4 kétráhajtásos pálca 2 láncszem 4 kétráhajtásos pálca), melyet mindig az előző sor lsz. ívébe horgolunk. Első sornál az 1. láncszembe.  A sormagasítás 2 lsz.

Gyöngyös karkötő:

Ahogy a képen is látszik, csupán láncszemeket kell horgolnunk. A horgolócérnára felfűztem a gyöngyöket. A mennyiség kiszámításához figyelembe kell venni, hogy akkor lesz dekoratív a végeredmény, ha a szálat többször át tudjuk tekerni a csuklónkon.



A végeknél érdemes gyöngyök nélkül horgolni egy hosszabb- rövidebb szakaszt, aszerint, hogy hogyan kívánjuk majd összekapcsolni a karkötőnket. Én mindkét esetben egy hurokkal és egy gombbal oldottam meg a rögzítést. A sima szakasz után minden egyes szemhez egy-egy gyöngyöt tolunk, majd elkészítjük a láncszemet.






* Caitlin Sainio: Horgolt szegélyek 75 csodás modell párnák, kendők, szoknyák díszítésére Cser Kiadó, Budapest 2015 44-45. o.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése