2014. július 20., vasárnap

Karkötők

Azóta foglalkoztat az ékszerkészítés gondolata, amióta megtanultam horgolni.
Először amigurumis gömbökben gondolkodtam, de ez még várat magára.
Most néhány könnyen megvalósítható ötletet hoztam







A nyári karkötők "gyártása" ezzel a tengeri csillaggal kezdődött. Itt láttam azt a megoldást, hogy egy hosszabb lánchurokkal milyen egyszerűen megoldható az összekapcsolás.
http://www.4blog.info/school/2013/uncinetto-braccialetto-dellamicizia-con-la-stella-marina/



A rózsát nem kimondottan erre a célra szántam. Már több helyen találkoztam vele, egyszerűen kíváncsi voltam, hogyan készítik.  Nagyon egyszerű a horgolása: egy hosszabb szalagot kell feltekerni és menet közben összevarrni.
Többféle tárgyat díszíthetünk vele, az eredeti leírásban például hajcsatra ragasztották.
http://crochetncrafts.com/mini-rose-hair-clip/

E szisztéma alapján bármilyen motívumot használhatunk ékszernek.
Ezt a virágot a Kézimunka enciklopédiából vettem. Érdekessége, hogy két részből áll, amelyeket a végén össze kell varrni. Középen gombbal díszíthetjük.







A virágos karkötő mintáját itt találtam:
http://traunricamoelaltro.blogspot.hu/2012/08/braccialetti-fiorellini-tutorial.html.
Ezen a blogon van olyan változat is, ahol szívek sorakoznak egymás mellett. Ezen kívül fülbevaló leírásokat is lehet itt találni.


A bevezetőben említettem, hogy a horgolt ékszerek már régóta foglalkoztatnak. Tavaly találtam egy képes leírást, amit nagyon-nagyon leegyszerűsítettem.





Az alapötlet: láncszemek és hamispálcák segítségével levélkék kialakítása.







Ezt a karkötőt nem kimondottan nyárra ajánlom. Bár nem tudom, hogy egy vékonyabb pamutfonal, hogyan adja ki a mintát. Én csak találomra fogtam egy fonaldarabot, hogy kipróbáljam ennek a szemnek a horgolását. Mutatós, szép dolgokat láttam belőle, többek között sálat is.





A szem képzése több honlapon megtalálható, például itt fotókkal szemléltetve:
http://www.craftsy.com/blog/2013/05/how-to-crochet-broomstick-lace/.
A horgolótűn kívül kell hozzá egy vastag kötőtű is, én ennek hiányában filctollat használtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése